Eltűnnek a politikai hirdetések a YouTube-ról és a Google-ről az EU-ban
Egy új EU-s jogszabály miatt még annak hatályba lépése előtt felhagy a politikai hirdetések kiszolgálásával a Google valamennyi felületén.
Egy új EU-s jogszabály miatt még annak hatályba lépése előtt felhagy a politikai hirdetések kiszolgálásával a Google valamennyi felületén.
Csak Magyarország szavazott az új brüsszeli alku ellen, amely a politikai hirdetések ügyében teremt rendet.
Hetek óta titkolják, hogy hivatalos oldalról vagy csak egy túlbuzgó helyi Fidesz-szimpatizáns magánakciójáról van-e szó Újpesten.
A politikai reklámokat a közmédia adja le.
Kitört a vita néhány akadémikus és a Facebook között, amiért az blokkolta több kutató személyes profilját. A szakértők azt vizsgálták volna, miként lesz egy alaptalan információból sokak által megosztott álhír az oldalon. Állítják: a szolgáltatás el akarja őket hallgattatni.
Ezzel próbálják elejét venni, ahogy fogalmaznak, az eredmények utáni zavarnak. A döntés csak azokra a politikai hirdetésekre vonatkozik, amelyeket az Egyesült Államokban vásárolnak meg. A Twitter hónapok óta tiltja az ilyen (fizetett) posztokat az egész világban.
A közösségi oldalak közül a Twitter hónapok óta tiltja a politikai hirdetéseket, a Facebook erre reagálva úgy döntött, kikapcsolhatóvá teszi azokat a legfontosabb platformjain. A változás először az USA-ban lép életbe.
Bár nem volt kiegyensúlyozott a tájékoztatás, de ilyesmit csak műsorfolyamban, több műsor egymásutániságában lehet számonkérni, így semmis az NVB Duna TV-re kiszabott büntetése.
Az rtlklub.hu oldalon fizetett politikai hirdetések megjelenésének is helyet adnak.
A legnagyobb közösségi oldalnál döntöttek, nem küldenek többé tanácsadókat a pártoknak, hogy segítsenek menedzselni a facebookos hirdetéseket.
Elsőre talán nem is látható, mekkora jelentősége vannak, hogy az RTL Klub befogadta a politikai reklámokat a választási kampányra. Így tesz az ATV is, a Hír Tv viszont passzol. A 2018-as választások nagy újdonsága lesz tehát, hogy az esti sorozatok szünetében is lehet majd találkozni a pártok kisfilmjeivel. És ezek a néhány másodperces üzenetek szinte mindenkihez elérnek majd, egyenlő feltételek mellett. A Fidesz négyéves munkáját tette tönkre az RTL egyetlen lépéssel.
Az országos elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók maguk dönthetik el, akarnak-e politikai reklámot sugározni a választási kampányban vagy sem.
A Facebookon átláthatóvá akarják tenni a politikai hirdetéseket, ezért azok megrendelőit minden reklámnál jeleznék, és ez csak egyike azon lépéseknek, amelyek akadályozhatják az orosz propagandát, amely a Facebookon (is) lebukott az elmúlt hetekben.
Eddig csak a Facebookról lehetett tudni, hogy ott elhelyezett hirdetésekkel próbálták az oroszok befolyásolni az amerikai elnökválasztást, de most már ez a Google és az Instagram kapcsán is kiderült.
Az Alkotmánybíróság alaptörvény-ellenesnek ítélte, ezért megsemmisítette azt a két kúriai határozatot, amelyek szerint politikai reklám volt az M4 csatornán, valamint a TV2-n elhangzott hirdetés, amelyben többen az október 2-ai népszavazáson való részvételükről vallanak.