Eltűnnek a politikai hirdetések a YouTube-ról és a Google-ről az EU-ban
Egy új EU-s jogszabály miatt még annak hatályba lépése előtt felhagy a politikai hirdetések kiszolgálásával a Google valamennyi felületén.
Egy új EU-s jogszabály miatt még annak hatályba lépése előtt felhagy a politikai hirdetések kiszolgálásával a Google valamennyi felületén.
Csak Magyarország szavazott az új brüsszeli alku ellen, amely a politikai hirdetések ügyében teremt rendet.
A politikai reklámokat a közmédia adja le.
Kitört a vita néhány akadémikus és a Facebook között, amiért az blokkolta több kutató személyes profilját. A szakértők azt vizsgálták volna, miként lesz egy alaptalan információból sokak által megosztott álhír az oldalon. Állítják: a szolgáltatás el akarja őket hallgattatni.
A YouTube kezdőoldalán, valamint a mobilos alkalmazás legtetején mostantól sem az alkohollal, sem a szerencsejátékkal, sem pedig a vényköteles gyógyszerekkel kapcsolatos hirdetések nem jelenhetnek meg. És a politikai tartalmak sem.
Ezzel próbálják elejét venni, ahogy fogalmaznak, az eredmények utáni zavarnak. A döntés csak azokra a politikai hirdetésekre vonatkozik, amelyeket az Egyesült Államokban vásárolnak meg. A Twitter hónapok óta tiltja az ilyen (fizetett) posztokat az egész világban.
A közösségi oldalak közül a Twitter hónapok óta tiltja a politikai hirdetéseket, a Facebook erre reagálva úgy döntött, kikapcsolhatóvá teszi azokat a legfontosabb platformjain. A változás először az USA-ban lép életbe.
Bár nem volt kiegyensúlyozott a tájékoztatás, de ilyesmit csak műsorfolyamban, több műsor egymásutániságában lehet számonkérni, így semmis az NVB Duna TV-re kiszabott büntetése.
A legnagyobb közösségi oldalnál döntöttek, nem küldenek többé tanácsadókat a pártoknak, hogy segítsenek menedzselni a facebookos hirdetéseket.
Elsőre talán nem is látható, mekkora jelentősége vannak, hogy az RTL Klub befogadta a politikai reklámokat a választási kampányra. Így tesz az ATV is, a Hír Tv viszont passzol. A 2018-as választások nagy újdonsága lesz tehát, hogy az esti sorozatok szünetében is lehet majd találkozni a pártok kisfilmjeivel. És ezek a néhány másodperces üzenetek szinte mindenkihez elérnek majd, egyenlő feltételek mellett. A Fidesz négyéves munkáját tette tönkre az RTL egyetlen lépéssel.
Az országos elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók maguk dönthetik el, akarnak-e politikai reklámot sugározni a választási kampányban vagy sem.
A Facebookon átláthatóvá akarják tenni a politikai hirdetéseket, ezért azok megrendelőit minden reklámnál jeleznék, és ez csak egyike azon lépéseknek, amelyek akadályozhatják az orosz propagandát, amely a Facebookon (is) lebukott az elmúlt hetekben.
Eddig csak a Facebookról lehetett tudni, hogy ott elhelyezett hirdetésekkel próbálták az oroszok befolyásolni az amerikai elnökválasztást, de most már ez a Google és az Instagram kapcsán is kiderült.
Az Alkotmánybíróság alaptörvény-ellenesnek ítélte, ezért megsemmisítette azt a két kúriai határozatot, amelyek szerint politikai reklám volt az M4 csatornán, valamint a TV2-n elhangzott hirdetés, amelyben többen az október 2-ai népszavazáson való részvételükről vallanak.
Még egy hétig, augusztus 23-án 16 óráig jelentkezhetnek a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB) azok az országos televíziók és rádiók, amelyek az önkormányzati és nemzetiségi választás kampányában politikai reklámot kívánnak közzétenni.
Hetek óta titkolják, hogy hivatalos oldalról vagy csak egy túlbuzgó helyi Fidesz-szimpatizáns magánakciójáról van-e szó Újpesten.
Felmerült a politikai reklámozás gyanúja.
Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató, az RTL jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál, hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni - közölte a Nemzeti Választási Iroda.
Az rtlklub.hu oldalon fizetett politikai hirdetések megjelenésének is helyet adnak.